Powered By

Free XML Skins for Blogger

Powered by Blogger

Related Posts with Thumbnails

Saturday, December 19, 2009

SUP NAFSU


Sudah lama rsanya tidak mengpost berita dalam blog. Sedikit perkongsian. Sekiranya pembaca ada membeli buku WAWANCARA, anda akan terjumpa dengan bahagian satu pembunuhan yang amat tragis. Masih terngiang-ngian dalam kotak fikiran saya gambaran peristiwa itu. Bukanlah saya nak mempromosi buku wawancara, tetapi kita boleh mengambil iktibar dan pengajaran dari peristiwa tersebut.

Semuanya agkra nafsu. Sekiranya dikenang kembali, dahulu kita dikejutkan dengan segolongan yang berhati binatang bahkan lebih teruk dari itu apabila sanggup memakan sup janin. Itu masih boleh diterima lagi dari peristiwa yang terdapat dalam buku wawancara itu. Bukanlah niat saya untuk mangiakan apa yang dilakukan dengan memakan sup janin, tetapi bayi tersebut telah mati. Berbeza dari kisah yang terdapat dalam buku wawancara dimana seorang perempuan yang sudah cukup umur, matang, sudah balir dijadikan santapan makanan iaitu sup.

Saya ingin mengajak pembaca banyangkan, wanita tersebut dibaringkan, tangan dan kakinya di pengang kemas ke belakang, Rintihan dan rayu wanita tersebut tidak dihendahkan. seorang lelaki bertindak menarik rambut menyebabkan kepanya terdongak, lantas pisau tajam menghiris tengkuk beliau. Di bawah tengkuk, besen siap sedia untuk menadah darah yang keluar. Darah keluar memancut laju seumpama pancutan air paip. Banyangkan kesakitan yang dialaminya. Terkulailah jasah tubuh wanita terbabit menyembah bumi.

Tidak selesai disitu, mayatnya dibelah dari tengkuk sampai keperut. Segala organ di keluarkan dan dibersihkan. Kaki, tangan dan pinggang di potong dan diletakkan dalam periuk yang besar untuk dimasak. Maka ia menjadi santapan lelaki yang kononnya ingin meningkatkan nafsu syahwat.

Begitu rakus seorang manusia kerana nafsu. Maka benarlah apa yang kitakan oleh Allah dalam kitabnya

Manusia ialah sebaik-baik kejadian bahkan lebih baik dari malaikat. Tetapi sekirannya ia Tidak menggunaan akal dengan betul, tida berpandukan kepada Al-quran dan Al-sunnah, mereka itu macam binatang dan lebih teruk dari itu.

Dilihat kembali zaman sebelum kedatangan islam, wanita amat dipandang rendah, bertindak sebagai pemuas nafsu sahaja. Jika perhatikan, perkara ini sama dengan apa yang berlaku pada zaman jahililliah. Wanita tidak dihargai. Selepas kedatangan islam, golongan wanita telah diangkat ketempat sepatutnya. Kita melihat islam sebagai penyelamat. InsyaALLAH, sekiranya kita bersama islam, kita akan selamat.

1 comment:

nur said...

salam...
ape kena la dgn manusia sekrg ni... ikutkn sgt hawa nafsu... mungkin juga byk faktor menyebabkan hal ini... semoga kita terpelihara.....